Sunday 29 April 2012

Saya Sayang Papa

Sinopsis

Papa menelan ubat, mungkin sakit kepala. Wajah papa tampak pucat dan letih. Matanya juga tidak brcahaya. Kata Tuk Cik, papa terlalu sibuk bekerja dan kurang tidur. Sempat Tuk Cik berleter, menyuruh papa mementingkan rehat dan kesihatan badanya namun papa terus berlalu pergi meninggalkan mereka. Tuk Cik dan Suhana saling berpandangan.

Suhana hendak bersembang dengan papa, sesuatu yang sudah lama tidak mereka lakukan sejak Klinik Farah dibuka. Dia terasa jauh dari papa, tersa dirinya diabaikan. Suhana mengeluh.

Ulasan Saya.

Ini novel terbaru saya! Abah beli pada minggu lepas di Seri Kembangan. Novel ini mengesahkan Suhana seorang pelajar Tahun Enam. Ia baru bertukar ke sekolah baru Seroja. Kawan baru Suhana memanggil namanya Su. Su tinggal bersama-sama ayahnya dan Tuk Cik. Ibu bapa baru berpisah selepas kembarnya meninggal dunia. Su adalah kakak kepada kembar.

Novel mengisahkan seorang pelajar Tahun Enam menjadi seorang yang tabah, berani dan berdikari. Saya saran kepada kawan-kawan supaya membaca novel ini, supaya kita menjadi lebih matang dan berfikiran terbuka.

No comments:

Post a Comment