Sunday 30 October 2011

Tatkala Rindu Bertamu Siri 4

Sinopsis

 Hilang di mata tetapi tidak di hati. Walaupun hanya dalam mimpi, tetapi hati ini tidak mampu untuk menagkis rindu yang bertandang. Indah dirasa tetapi batin yang menanggung tidak terkata perinya. Mahu diusir tetapi apakan dayaku ini terbatas.


Ana amat mengerti akan takdir yang telah menimpa arwah ayahnya. Dia juga sudah mengerti akan perjalanan hidup yang perlu dilaluinya tanpa arwah ayahnya di sisi. Cuma kadangkala dia terlalu rindu akan kasih sayang daripada bapa.


Ulasan saya

Buku novel ini adalah salah satu koleksi novel kesukaan saya. Abah membeli novel ini ketika umur saya 6 tahun, sebelum saya dan keluarga berpindah ke Putrajaya. Saya menghabiskan buku ini selama 3 hari. Buku ini dapat mengajar saya tentang keiklasan, sopan santun dan suka menolong orang.


No comments:

Post a Comment